Nowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od początku była projektowana z myślą o dynamicznej jeździe: doskonały rozkład masy 50:50, aktywna blokada dyferencjału, automatyczne aerodynamiczne ospoilerowanie z włókna węglowego oraz elektroniczny system kontroli tłumienia.
Alfa Romeo znów jest fantastycznym sportowym autem. Sprężyny ST są dedykowane do sedana z mocą 510 koni, 2,9 litrowym silnikiem V6 Biturbo. Wykonane z wysokiej jakości stopu stali umożliwiające obniżenie o 20mm zarówno na osi tylnej jak i przedniej sprawiają, że sportowy design Alfy Romeo jest jeszcze bardziej agresywny, a dynamika jazdy jeszcze bardziej sportowa.
Dzięki zastosowaniu sprężyn ST praca nadwozia podczas pokonywania zakrętów oraz hamowania i przyspieszania odczuwalne jako minimalne „bujanie” auta zostały zredukowane. Alfa Romeo Quadrifoglio prowadzi się bardziej stabilnie, a praca kierowcy jest bardziej wyczuwalnie przenoszona na drogę.
Inżynierowie KW projektując sprężyny zdecydowali się na zastosowanie progresywnej charakterystyki, która lepiej dopasowuje się do fabrycznego sterowania siłą tłumienia Alfy Romeo.
Wykorzystanie progresywnej sprężyny pozwala na uzyskanie maksymalnego komfortu, znacznie wyższego, niż ten jaki oferują sprężyny obniżające produkowane przez firmy tuningowe. Progresywne działanie sprężyny sprawia, że zmiana twardości sprężyny następuje tylko w sytuacjach, gdy sprężyny i całe zawieszenie poddane są maksymalnym siłom docisku.
Pokryte wielowarstwową powłoką lakieru epoksydowego oraz wykonane z wysokiej jakości stopów sprężyny ST są ekstremalnie odporne na warunki atmosferyczne.